26 Kasım 2016 Cumartesi

Revell 1/72 Heinkel He 70 F-2


Bu modeli edinmek hiç planlarımda yoktu. Ne incelemesini okumuş ne de şöyle bir He 70 yapsam ne iyi olur demiştim önceden. Bireotuziki yüzdokuzumu alırken yirmi liralık fiyat cazibesine kapılıp, bak bu az büyük olur, al bunu al dedim ve eve geldik. Aklımda Matchbox kalıp olduğu kalmıştı lakin evde kutuyu açınca " nedir elimdeki acaba..? " duygusu sardı ortamı.. Bu inceleme yazıları yazmasını da hiç sevmedim oldum olası. Alıp kutu boylarını ölçmekten başlayıp, yapım planındaki uyarı yazılarını okumalar filan..pek bana göre değil. Bu model için Haypırsikeyl'de çok güzel bir inceleme yazısı yazılmış, üstüne tıklarsınız..





Modeli eski Matchbox beklerken bambaşka ICM modeliyle karşılaşmam ilk sürpriz oldu. Ardından  bunun bir sürprüz olabileceği hissi de yayıldı yavaş yavaş ortama aysiem filan görünce.. İnceleme yazısı biraz içimi rahatlattı ama herşey modeli toplarken ortaya çıkacak elbette. Şimdilik içe detaya çevireyim mi acaba diye düşünmekteyim. RB models'in perçin açma aletleri hoşuma gitti ama yine peypele takıldık.. Kit için iki laf etmek gerekirse, başka boyama opsiyonu olmayışı, klasik olarak spastika dekalinin çıkmayışı gibi şeylere az vızıldandım o kadar..


Kitin plastiği Tamiya yeşil kafayla çok çok iyi anlaşamıyor ya da temaşaları biraz uzun sürüyor diyelim. Artık aysiemden mi yoksa yine kite ve plana çok güvenmemden midir nedir, ilk gol çok erken dakikalarda geldi. Kanopinin en arka tarafındaki camlı bölüm için kitin üzerinde kesim yapılması gereken kısımlar var. Kesilecek yerleri kitin baskısından ve yapım planından anlayabiliyorsunuz ama problem bu kısımların tamamen yanlış olması. Eğer bu şekilde kesimi bitirirseniz arka kanopi parçasını yapıştırdığınızda gövde ile arasında ciddi bir boşluk kalacak.  


Ben bu kesimi kitin ve planın kes dediği yerleri kesip atarak yukarıdaki gibi bitirdiğim için, şimdi önümde uçak maketi yaparken en sinir olduğum çeptırla karşı karşıya geldim : " Şeffaf parçaların tesviyeleri ". Siz bu şekilde yapmazsınız. Ayrıca gövde yanlarındaki pencerelerin montajları da bir garip. Gövdenin dışından takılıyor ve bu parçalara " guide " olacak bir tasarımda bulunmamış aysiem. Aynen bildiğiniz pimapenciler gibi, dışarıdan kanırtarak garç diye yuvaya oturtmanız lazım. Alıştığımız şekil ne iyiymiş içerden bas parçayı gitsin. Daha başlangıçta hevesimi kaçırdı, o yüzden interor ile hiç uğraşmadım, bakalım nasıl bitireceğim..



Kuyruk konisi ve dümenin montaj şekli saçma sapan, ayrıca boşluklar kalmakta. Kanat altı bu konuda en problemli kısım. Diğer yerlerde fitting problemi yok. Motor kaportası montajı biraz dikkat gerektiriyor. Flapları düşük yapabiliyorsunuz.


Arşivde He 70 hakkında yukarıdaki kitabı buldum. F2 versiyonu hakkında fazla görseli yok. Detay çalışmak isteyene bazı kesit çizimler faydalı olabilir.




Kit aslında güzel, güzel ama adam gibi bir model ortaya çıksın diye kendinden en az iki adet yapmak gerek. Arka kanopi kesim yerlerlerine çok dikkat etmek gerek. Bu parçanın uygulanabilmesi için kitin üzerindeki kesim izleri yanlış. İniş takımları tam bir fecaat. Gerçi gerçeği de aynı izlenimi uyandırmakta ama yine de modele sağlıklı uygulanamadığı kaanatindeyim. İniş takımlarının yapım planı üzerinde montaj aşamalarının gösterimi de ayrı bir rezalet. Kitin dizayneri bu incik boncuk parçalarda bir çuval inciri berbat etmiş. Pervane ve abağının montaj sorunsalları mevcut. Kanatlarda aleronları sabit verse daha iyi olacakmış.  Sonuç olarak benim için ağacında atraktif bir model. Yapımını sevmedim beğenmedim ya da benim modelcilik yeteneklerimi aştı. Boyayıp bitireceğim ama hazzetmeyeceğim..



Bu bir türlü sevemediğim sütoğlanı hemen bitirip  Do 217'imi boyamaya başlamak istiyorum bir an önce.. Kaybettiğim pencere camı yerine beyaz tutkal çektim. Crystal Clear'ın yerini tutması beklentim var. Ardından kanopiyi maskeleyip, arkada kalan boşlukları yine beyaz tutkal ile doldurduktan sonra boyama başlayacak. 



Beyaz tutkal başarılı oldu. Bütünlük devam etsin diye daha önce yapıştırdığım arka camı sökmeye çalıştım ama modele zarar vermeden sökme imkanı olmadığını görünce vazgeçip sökmedim. Kanopiyi de birisi maskelese ne iyi olacak...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder